Kā pasargāt bērnu no interneta atkarības un atgriezt viņa interesi pret patstāvīgām
spēlēm, mācībām, pulciņiem un komunikāciju ar draugiem.
Ja līdz 3 g.v. varēja vienkārši aizliegt lietot telefonu, tad ar laiku tas vairs nestrādā. Bērns krīt histērijās, runā pretī, neklausa un turpina blenzt ekrānā. Ignorē lūgumus palīdzēt mājas darbos. Neizrāda nekādu interesi pret mācībām un skolu… Ko darīt?!
Kā izvilkt bērnu no virtuālās pasaules?
Viedierīces NAV ļaunums. Taču tad, kad tās aizstāj bērnam dzīvu komunikāciju un
kļūst par galveno izklaides veidu – laiks celt trauksmi.
Bieža viedierīču izmantošana izraisa PIERAŠANU, bremzē iztēles, atmiņas attīstību,
veicina psihiskās saslimšanas – kā liecina pēdējo pētījumu dati.
Mūsdienu paaudze bieži cieš no digitālā autisma, kad bērns nevar ilgi uzturēt sociālo
kontaktu un viņam ir aizkavēta attīstība.
Viedierīču atkarība nerodas bez iemesla. Bieži tas nav saistīts vienkārši ar
garlaicību...
Lekcijā mēs izskatīsim PATIESOS IEMESLUS, kāpēc bērns aizraujas ar viedierīcēm,
un jūs sapratīsiet, kā to izmainīt bez pretestības un konfliktiem ar bērnu.
Jūs uzzināsiet:
- Viedierīču plusi un mīnusi: kā tās izmantot, lai stimulētu, nevis kaitētu.
- Ekrānlaika riski un apdraudējumi: cik laika var pavadīt viedierīcēs, lai nerastos atkarība.
- 2 galvenās ekrāna atkarības pazīmes bērnam.
- Kā minimizēt un kontrolēt laiku, ko bērns pavada ekrānā?
- Kā ar pieķeršanās palīdzību atgriezt bērnu reālajā pasaulē un parādīt dzīvās komunikācijas vērtību.
- Kā kontrolēt ekrānlaiku bez strīdiem, konfliktiem un draudiem.
Mēs nevarēsim pilnībā pasargāt bērnus no informācijas tehnoloģijām, bet mēs varam
kontrolēt šo procesu.